annonsportalen-engineering

Målgruppspaket Executive

Målgruppspaket Executive

Målgruppspaketet Executive är utformat för att hjälpa dig nå chefer och specialister i alla branscher och i hela landet. Paketet erbjuder er en bra spridning i alla åldrar genom några av landets största forum och publikationer för personer med nyckelbefattningar på ledningsnivå.

När du rekryterar med Experis ingår alltid annonsering på Experis.se, Manpower.se och exponering i rekryteringskonsultens egna nätverk på LinkedIn och Facebook. Annonsering ingår även på arbetsförmedlingen.se.

Läs gärna mer om de olika beståndsdelarna i paketet här nedan för att få veta mer om de olika annonseringsalternativen och deras fördelar.

Detta ingår i paketet:

  • RTB - Bannerannonsering
  • Facebook och Instagram
  • Jobb.di.se
  • Jobb.dn.se
  • LinkedIn (jobslots)

Bannerannonsering

Ett smart och kostnadseffektivt sätt att nå rätt målgrupp är att använda sig av RTB (Real Time Bidding). Istället för att visa ditt budskap ett antal gånger på en bestämd sida får du möjlighet att välja en specifik målgrupp som du vill nå. Ett system räknar ut vilken banner som ska visas för vilken besökare inom ett visst nätverk av sidor, allting sker i realtid och du betalar bara för visningar som når din målgrupp. Smart, eller hur? Du kan välja målgrupp efter många olika parametrar, som var de befinner sig och vilka andra sidor de har besökt. Det innebär att du kan nå människor på rätt ort som är intresserade av aktuell bransch. Du når människor som är relevanta för dig och ökar chansen att ditt budskap är relevant för dem, en win-win!

Under hela kampanjens gång optimerar vi så att ni ska få det absolut bästa resultatet av kampanjen. Vårt mål är att få så många personer som möjligt att klicka in på er bannerannons för att hamna på Experis.se och läsa mer om tjänsten. Vi optimerar så att det format som fungerar bäst, syns mest. Vi optimerar också så att vi syns på de sajter där vi får mest klick osv. Detta sker i realtid och det är ingenting som du som kund märker av, förutom på resultatet!

Bra att veta

Vid köp av detta annonspaket ingår en uppföljning på er RTB – bannerannonsering. I uppföljningen kan ni då se hur många visningar bannern har haft samt hur många som har visat intresse av ert jobb i form av antal klick.

  • Uppskattat antal visningar per kampanj: 50 000 -140 000 (beroende på vilken geografisk styrning vi har).
  • Frekvens: 5 gånger. Mottagaren kan se annonsen max 5 gånger.
  • Avser 1 geografiskt område med omnejd.
  • Banerannonseringen för målgruppspaketet Executive kommer visas på bland annat dessa sidor: aftonbladet.se, eniro.se, merinfo.se, expressen.se, tradera.com m.m

 


EXEMPEL

För att nå så många potentiella kandidater som möjligt behövs ett antal olika bannerformat. Detta för att kunna visas på så många olika hemsidor som möjligt. Bannern kommer att visa utannoserad tjänst tillsammans med ditt företags logotyp (Se exempel).

Här nedan ser du exempel på hur en Experis banner kan se ut (klicka för att få en större bild).

mockup_banner

 

 

diagram_10

Annonseringstid RTB Bannerannonsering.

diagram_cirklar-RTB
Med RTB så går det att jobba med retargeting mot personer som tidigare varit inne på Experis hemsida.

 

Facebook och Instagram

Köper du en annons på Facebook och Instagram riktas den till just din valda målgrupp. Vi på Experis står som avsändare på annonsen och ditt företagsnamn nämns i rubriken och er företagslogga syns i filmen för annonsen. Facebook och Instagram kan riktas utefter fler variabler, t.ex. man/kvinna, ålder, utbildning, intressen och ort.

Bra att veta

För att kunna skapa en Facebook- och Instagram-film behövs en bild på 1080×1350 pixlar.


EXEMPEL

Vid annonsering på Facebook så dyker din platsannons upp i mitt-sektionen, det så kallade flödet, på startsidan. Detta gäller för desktop såväl som mobil. Platsannonsen består av en film då Facebook (även Instagram) premierar rörligt material. På Instagram syns filmen också i flödet.

Här är bildexempel på hur filmen för tjänsten ser ut:

 

Annonseringstid på Facebook och Instagram.
diagram_cirklar
Vi styr din annonsering med parametrarna ålder, geografi, bransch och intressen.
diagram_cirklar_facebook
6,8 milj användare i Sverige (ålder 16-65+).

Jobb.Di.se

Genom jobb.di når du kandidater som typiskt siktar på jobb inom ledning och management och primärt inom bank och finansbranschen eller inom andra branscher som levererar lösningar av affärsmässigt strategisk karaktär. Jobb inom Juridik, Redovisning och Ekonomisk administration får bra genomslag hos oss och på senare tid har tjänster, främst på beslutsfattarnivå inom IT efterfrågats allt mer. Di – läsaren sammanfattad:

  • Högutbildad
  • Både ”young professional” och senior beslutsfattare
  • Stort intresse för privatekonomi och näringsliv
  • Sitter i stor utsträckning på beslutsfattande positioner
  • Tycker det är viktigt att vara välinformerad
  • Ålder 24-45

 

Besökare på Di Din Karriär – 40 000/månad, ca 10 000/vecka (Källa: Google analytics).


Exempel

Här ser du exempel på vart din annons är placerad på jobb.di.se

 

Annonseringstid på jobb.di.se.
Antal besökare cirka per vecka.

Jobb.DN.se

DN är Sveriges ledande morgontidning. Varje dag når DN över en miljon människor som aktivt söker upp DN som papperstidning, på nätet och i mobilen. Sedan januari 2016 har DN även skapat en ny egen jobbsajt – DN.din karriär. Trafiken till DN.din Karriär är organisk, dvs besökare kommer till sajten från dn.se eller genom att aktivt gå in på sajten.

VILKA NÅR VI?

Varje dag läser ungefär 700 000 personer DN:s papperstidning och varje vecka har DN.se 1,5 miljoner unika webbläsare, mobil.DN.se 950 000 unika användare. Många av DN-läsarna har hög utbildning, god inkomst och ett stort intresse och inflytande i samhälle och näringsliv.

ANPASSNING/STYRNING

Din annons styrs mot katergorier/bransch samt geografiskt område.


Annonseringstid för jobb.dn.se

Det är möjligt att styra annonseringen mot katergorier/bransch samt geografiskt område. 

Aktiva användare de senaste 30 dagarna (upppdaterat 16 November).

EXEMPEL

Startsidan på DN jobb har en sökfunktion och kategori/bransch väljare.

EXEMPEL

Så här ser sökresultatssidan ut på DN jobb. En enklare sökmeny ligger kvar om du vill ändra något i din sökning, som t.ex. plats eller kategori.

dnjobb_2

EXEMPEL

När du klickar in dig på sidan för platsannonsen så möts du av denna vy. Det är lätt att dela tjänsten och det finns två ansökningsknappar placerade på sidan.

dnjobb_3

EXEMPEL

På dn.se finns en sektion som länkar in till DN jobb.

dnjobb_4

LinkedIn (jobslots)

Linkedin är det professionella nätverket, men är också ett väldigt bra nätverk för att hitta ett nytt jobb. Den stora fördelen med LinkedIn är den stora användarbasen. Få sidor idag har en sådan hög samling med högutbildade människor under ett och samma tak.

Bra att veta

  • Precis som Facebook kan du också styra din jobbannons så att du når din målgrupp direkt.
  • Din platsannons styrs mot 2-3 olika branscher. 2-3 befattningar samt geografiskt styrning (15 mil kring valt postnummer).
  • Din annons på LinkedIn hamnar i mittenflödet på startsidan hos vald målgrupp som föreslaget jobb, i mailutskick till de användare som har förvalt att få tips om jobb till sin mail och på valt företags LinkedIn-sida under “upplagda jobb”.

 

diagram_cirklar-30-dagar
Annonseringstid på LinkedIn.
diagram_cirklar_flinkedin
2,1 miljoner besökare per vecka.

Exempel

  • Din annons på LinkedIn hamnar i mittenflödet på startsidan hos vald målgrupp som föreslaget jobb, i mailutskick till de användare som har förvalt att få tips om jobb till sin mail och på valt företags LinkedIn-sida under “upplagda jobb”.

MacBook-Pro-mockup_linkedin

EXEMPEL

Platsannonsen finns även som sökbar under fliken “jobb”.