Målgruppsanpassad displayannonsering

Målgruppsanpassad displayannonsering

Målgruppsanpassad displayannonsering är paketet där du syns med din bannerannons mot utvald målgrupp på relevanta sajter.

När du rekryterar med Experis ingår alltid annonsering på Experis.se, Manpower.se och exponering i rekryteringskonsultens egna nätverk på LinkedIn och Facebook. Annonsering ingår även på arbetsförmedlingen.se.

Detta ingår i paketet:

  • RTB - Bannerannonsering

Bannerannonsering

Ett smart och kostnadseffektivt sätt att nå rätt målgrupp är att använda sig av RTB (Real Time Bidding). Istället för att visa ditt budskap ett antal gånger på en bestämd sida får du möjlighet att välja en specifik målgrupp som du vill nå. Ett system räknar ut vilken banner som ska visas för vilken besökare inom ett visst nätverk av sidor, allting sker i realtid och du betalar bara för visningar som når din målgrupp. Smart, eller hur? Du kan välja målgrupp efter många olika parametrar, som var de befinner sig och vilka andra sidor de har besökt. Det innebär att du kan nå människor på rätt ort som är intresserade av aktuell bransch. Du når människor som är relevanta för dig och ökar chansen att ditt budskap är relevant för dem, en win-win!

Under hela kampanjens gång optimerar vi så att ni ska få det absolut bästa resultatet av kampanjen. Vårt mål är att få så många personer som möjligt att klicka in på er bannerannons för att hamna på Experis.se och läsa mer om tjänsten. Vi optimerar så att det format som fungerar bäst, syns mest. Vi optimerar också så att vi syns på de sajter där vi får mest klick osv. Detta sker i realtid och det är ingenting som du som kund märker av, förutom på resultatet!

Bra att veta

Vid köp av detta annonspaket ingår en uppföljning på er RTB – bannerannonsering. I uppföljningen kan ni då se hur många visningar bannern har haft samt hur många som har visat intresse av ert jobb i form av antal klick.

  • Uppskattat antal visningar per kampanj: 50 000 -140 000 (beroende på vilken geografisk styrning vi har).
  • Frekvens: 5 gånger. Mottagaren kan se annonsen max 5 gånger.
  • Avser 1 geografiskt område med omnejd.
  • Banerannonseringen kommer visas på bland annat dessa sidor: msn.com (startsidan för Internet Explorer), aftonbladet.se, expressen.se, tradera.com, google.com och lokala tidningssajter vid annonsering ute i landet m.m

EXEMPEL

För att nå så många potentiella kandidater som möjligt behövs ett antal olika bannerformat. Detta för att kunna visas på så många olika hemsidor som möjligt. Bannern kommer att visa utannoserad tjänst tillsammans med ditt företags logotyp (Se exempel).

Här nedan ser du exempel på hur en Experis banner kan se ut (klicka för att få en större bild).

mockup_banner

 

 

diagram_10

Annonseringstid RTB Bannerannonsering.

diagram_cirklar-RTB
Med RTB så går det att jobba med retargeting mot personer som tidigare varit inne på Experis hemsida.