Digital Social Media Boost

Digital Social Media Boost

Digital Social Media Boost är paketet där du når ut på de största sociala medierna i Sverige – Facebook, Instagram och LinkedIn.
Paketet är helt målgruppsanpassat och annonserna syns endast mot din målgrupp.

När du rekryterar med Experis ingår alltid annonsering på Experis.se, Manpower.se och exponering i rekryteringskonsultens egna nätverk på LinkedIn och Facebook. Annonsering ingår även på arbetsförmedlingen.se.

Läs gärna mer om beståndsdelen i paketet här nedan för att få veta mer.

Detta ingår i paketet:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

Social Media Boost

Annons på:  Facebook, Instagram och LinkedIn. 

MÅLGRUPPSANPASSAD ANNONSERING

Med detta paket når vi endast kandidaterna i din målgrupp. Vi hittar dem genom att använda oss av ett antal parametrar, såsom bransch, arbetsgivare, utbildning, universitet, geografisk plats, ålder, språk och kön.  Dessa parametrar använder vi oss av för att rikta annonsen. 

UNIKT MED DETTA PAKET

  • Yttre data från Google för att säkerställa målgruppen. Vi får information från olika sökningar som görs och kan på så sätt hitta en kandidat baserat på hur hens surfhistorik.
  • En unik landningssida per tjänst. Alla bilder är Experis egna, utvalda för specifik bransch. Se exempel på landningssida här.
  • Retargeting (återannonsering) mot de som har varit inne på landningssidan. Potentiella kandidater blir på så sätt påminda om att faktiskt söka den tjänst de visat intresse för.
  • Kort mobilansökan för intresseansökan. Detta innebär att du som rekryterare, om kandidaten väljer att ansöka via mobilen, får ansökan direkt till din mail.
  • Tipsbelöningstjänst – I våra tjänster ingår alltid ett incitament för att få in kvalificerade tips på tjänsterna vi annonserar, detta i form av en tipsfunktion med tillhörande tipsbelöning. På bara en minut kan man tipsa kandidater i sitt nätverk om en tjänst genom e-post eller SMS. Kandidaten blir då meddelad.

EXEMPEL

 

Annonseringstid på Facebook, Instagram och LinkedIn.

 

Aktivitet 7 timmar i snitt per vecka.
7 000 000 användare.

3 500 000 användare.
Aktivitet 7 timmar i snitt per vecka.

2 900 000 anvädnare.
Aktivitet 15 minuter i snitt per vecka.