Facebook

Facebookannonsering

Köper du en annons på Facebook riktas den till just din valda målgrupp. Vi på Experis står som avsändare på annonsen och ditt företagsnamn nämns i rubriken och er företagslogga syns i filmen i annonsen. Facebookannonsen kan riktas utefter fler variabler, t.ex. man/kvinna, ålder, utbildning, intressen och ort. Med andra ord kan man med annonsering via Facebook rikta sin annons och prata direkt till passande kandidater.

BRA ATT VETA

För att kunna skapa en Facebook- och Instagram-film behövs en bild på 1080×1350 pixlar.


EXEMPEL

Vid annonsering på Facebook så dyker din platsannons upp i mitt-sektionen, det så kallade flödet, på startsidan. Detta gäller för desktop såväl som mobil. Platsannonsen består av en film då Facebook premierar rörligt material. Här är bildexempel på hur filmen för tjänsten ser ut:

 

Annonseringstid på Facebook.

Vi styr din annonsering med parametrarna ålder, geografi, bransch och intressen.

6,8 milj användare i Sverige (ålder 16-65+).