Sociala medier – Facebook/Instagram

Sociala medier – Facebook/Instagram

Köper du en annons på Facebook och Instagram riktas den till just din valda målgrupp. Vi på Experis står som avsändare på annonsen och ditt företagsnamn nämns i rubriken och er företagslogga syns i filmen för annonsen. Facebook och Instagram kan riktas utefter fler variabler, t.ex. man/kvinna, ålder, utbildning, intressen och ort.

För att kunna skapa en Facebook- och Instagram-film behövs en bild på 1080×1350 pixlar.


EXEMPEL

Vid annonsering på Facebook så dyker din platsannons upp i mitt-sektionen, det så kallade flödet, på startsidan. Detta gäller för desktop såväl som mobil. Platsannonsen består av en film då Facebook (även Instagram) premierar rörligt material. På Instagram syns filmen också i flödet.

Här är bildexempel på hur filmen för tjänsten ser ut:

 

Annonseringstid på Facebook och Instagram.
Vi styr din annonsering med parametrarna ålder, geografi, bransch och intressen.